Text de Immanuel Kant

|

Idees principals:
En el text anterior Kant afirma que el coneixement ve donat per l'experiència i que aquetsa és el primer coneixement del qual també en parteixen tots , tot i que hi ha casos en els quals s'ha de discrepar com succeix en la nostra experiència que ens permet després de llargs exercicis fer distincions entre impressions i matèria bàsica.
Per últim Kant afegeix que cal crear el coneixemnt independent de l'experiència i dels sentits que són coneixements anomenats a priori.

Títol: Les fonts del coneixement

Comentari:
En el text anterior de l'autor Immanuel Kant, és un fragment que pertany a la seva obra "Crítica a la raó Pura" on estableix les consdicions de tot coneixemnt científic. i des de una crítica a la raó analitza la manera de marcar els límits que aquesta no pot sobrepassar.

Pel que fa el text , l'autor en primer lloc parla d'un coneixement que prové de l'experiència, és a dir el coneixement empíric que tenen fonts de coneixement a posteriori.
Kant fa una distinció dels coneixements a priori, aquells independents de l'experiència i de les impressions dels sentits.
Aqust a priori són per al autor de grab importància ja que signifiquen allò vàlid universalment i que permeten elaborar un món comú o objectiu.
Kant a més defensa que si aquest principis universals no es donaven el coneixement no era posible.
La possiblitat d'accedir a aquest coneixement radica en el punt en el qual es donen els principis a priori. És per això que l'autor es refereix a ells coma coneixement pur.

Comparació:
La teoria exposada per l'autor de la crítica a la raó pura on parla del coneixement universal i vàlid per als homes és oposada totalment per els sofistes com Protàgoras selgels anteriors el quals manifestaven que el coneixement tenia un caràcter relatiu ja que els judicis amb que es descriu la raó el món depenen de qui els formula.
Per altra banda la teoria de Kant pot ser comparada amb la del filòsof Hume, el qual defensava que tot coneixement provenia dels sentits i que la ment de l'home es divideix en percepcions que es diferencien segons el seu grau de força p vivacitat en idees o impressions