Amb qui et posiciones amb Sant Anselm o amb Sant Tomàs?

|
Si he de triar amb quin dels dos posicionar-me jo comparteixo més la posició de Sant Tomàs d'Aquino donat a que també crec que hi ha un problema entre la fe i la raó.
Des de el meu parer hi ha coses que des de la raó o el coneixement no s'hi pot indagar. Hi ha moltes situacions a la vida d'una persona que ho demostren com per exemple l'esforç per superar una malaltia que pot ser mortal, l'esperança de que hi haurà un futur millor ...etc.
Pel que fa a l'existència de Déu trobo força coherent l'argument de Sant Anselm encara que m'en posiciono totalment en contra. Jo crec que si les persones sabem qué és Déu no és perquè molts de nosaltres creiem en la seva existència si no que ho sabem per què així ens ha sigut inculcat des de la nostra infància, perquè tot i que estem en un país sense confesionalitat religiosa no cal oblidar que la religió catòlica ha influit en molts àmbits durant moltes generacions.
És per això que si algú parla de Déu jo sabré el que és sense que aquest necessàriament existeixi.

Per altra banda em mostro en contra del raonament de que ho ha un primer motor que no es mou i que mou tot l'univers, és a dir Déu. Potser és perquè opino amb les ulls d'una persona del segle XXI però crec que és molt fàcil atribuir una gran incògnita ancestral a un ésser del qual s'en justifica l'existència amb aquesta teoria.Però també haig de dir que tampoc tinc altra manera de justificar-ho.